Çarşamba, Nisan 04, 2007

YAŞAMIN ANLAMI

Yaşamda anlam arayan tek canlı türü, yalnız insanlardır! Bunu söylemek bu kadar kolayken intihar eden balinaları ya da yunusları açıklamaktan hala uzak olduğumuzu ben söyleyeyim. Bazı belgesellerde yavrusunu öldürdüğü için aslanlara saldıran ceylanları gördüğümü de ifade edeyim. Varoluşçu felsefe gerçekten de yaşamın anlamı olarak, kişinin ona kattığı anlamı görür.



Yaşamın nasıl ortaya çıktığı konusunda bilinen bir kesinlik yoktur. Muhtemelen Fizik yasaları gereği bir araya gelen bazı atom ve moleküller, canlı dediğimiz kavramı oluşturacak bir negentropik hareketi başlattılar. Evrendeki entropi Bigbang'ten birkaç milyar yıl sonra artışını muazzam düzeylere çıkarmıştır. Belkide bu evrensel dinamik minik bir negentropik başlangıcı ateşledi. Bunu şu an bilmiyoruz. Ancak bunlar yaşamın ne kadar spesifik ya da ne kadar anlamlı olduğu konusunu açıklığa kavuşturmuyor.



Shakespeare beni affetsin, yaşamda anlam aramak ya da aramamak işte bütün mesele bu.



Burada bir önemli nokta daha vardır. Yaşamın anlamından kuşku duymayan kişiler de çokça intihar ederler. Burada intihar belkide sadece ciddi bir sorgulamayı temsil eder. Konun etrafında dolaşmak ya da başka yere çekmek değil, bu sorgulamayı yapmak ve cevabı dürüstçe vermek zorundayız.



Bir atesit olarak, diğer ateistlere soruyorum; yaşamın bir anlamı yoksa neden yaşayalım ?



Benim dinlerle tanrılarla en ufak bir alakam yoktur. Bu konu dahilinde bunlardan bahsedilmesini de manalı bulmuyorum. Buradaki soru basittir.



...[bitmedi]



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Seviyenizi yazdıklarınız belirler. Noktalamadan, üsluba kadar.